Jaaroverzicht 2018

Het was een bijzonder jaar 2018. Zo stonden we stil bij het lustrum van de Safety Maturity Tool en ontvingen we daarbij een mooi compliment van Staatssecretaris Van Ark. Bij de VOTOB Academy zijn we o.a. gestart met de nieuwe opleiding Technisch Leidinggevende Tankopslag. Bijzonder was ook de uitreiking van de eerste certificaten en het eerste diploma van de opleiding Procesoperator B Tankopslag.

In het jaaroverzicht nemen we u mee door onze hoogtepunten van onze focusonderwerpen.

Dit zijn:

1. Veiligheid
  2. Mens en omgeving
  3. Wet- en regelgeving en toezicht
  4. Arbeid en onderwijs
  5. Toekomst van de vereniging en de sector

U kunt HIER het jaaroverzicht bekijken. Wilt u fysieke exemplaren ontvangen van het jaaroverzicht? Mailt u dan uw aanvraag aan: info@votob.nl.

Wij bedanken onze leden en andere betrokkenen voor de fijne samenwerking en vertrouwen erop dit ook in 2019 te kunnen voortzetten!

Jaaroverzicht 2018 VOTOB en VOTOB Academy

Meer Nieuws

FETSA biedt partnerschap aan leveranciers aan

Het is nu mogelijk voor bedrijven die zaken doen met tankopslagbedrijven of die affiniteit hebben met de tankopslagsector om partner te worden van FETSA.

Nieuws | Veilig

Uitfaseren fluor in blusschuim

Vanuit de Duitse overheid is in Europees verband een voorstel gedaan om PFHxA (fluorverbindingen) in blusschuim uit te faseren.

Nieuws | Veilig

ILT: VOTOB toont maatschappelijke verantwoordelijkheid

De inspecteur-generaal van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), Jan van den Bos, heeft gisteren tijdens de VOTOB-ledenvergadering zijn complimenten uitgesproken richting VOTOB en haar leden. Hij is van mening dat VOTOB haar maatschappelijke verantwoordelijkheid toont door het opstellen van strenge richtlijnen voor haar leden voor het veilig en verantwoord aannemen van producten. Het betreft hier de Reach-guidance en de Richtlijn Productacceptatie. Betrokken medewerkers worden hierdoor bijvoorbeeld opgeleid d.m.v. speciale trainingen.

Jan van den Bos: “Deze afspraken gaan verder dan regels. Ze gaan over wat goed is voor mens en milieu. VOTOB toont haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Het is een mooi resultaat en stelt een voorbeeld. Hopelijk volgen ook andere partijen in deze keten dit voorbeeld. Het gaat uiteindelijk om het gedrag van mensen”.

Wanneer het weer mogelijk is zal de heer Jan van den Bos een terminal van één van de VOTOB-leden bezoeken om het gehele proces te aanschouwen en om nader kennis te maken. Lees hier ook het hele persbericht van de ILT.